Статистика сайта

Хост сайта

Hosting Ukraine
Главная Статьи

Статьи

Развитие речи ребёнка

Развитие речи ребенка начинается с 1,5 месяцев. Вначале появляется гуление: гласные звуки "аа", "оо", "ау".

2 месяца - гуление усложняется с включением согласных звуков - "гу" или "бу", "эы".

2-3 месяца - нечеткое бормотание: "аа", "га", "ги", "кхы".

4 месяца - протяжное произнесение звуков: "аль-ле-е", "лы-алы".

В 5-6 месяцев - лепет. Отдельные звуковые сочетания: "на", "ка", "га". Развивается понимание речи окружающих.

В 7-8 месяцев - ясно выражен лепет, слоги типа: "ба-ба", "да-да". В первую очередь дети начинают различать интонацию, затем слова, обозначающие предметы и действия.

К 9-10 месяцам ребенок произносит отдельные слова, состоящие из однозначных парных слогов: "мама", "баба".

К концу года появляются целые слова типа "мама", "папа", "дядя". Ребенок четко произносит гласные: "а", "о", "у", согласные: "м", "б", "к", "г". Словарный запас 8-12 слов.

Первые слова у девочек - в 8-9 месяцев, у мальчиков - в 11-12 месяцев.

До начала развернутой речи ребенок понимает 50-100 слов.

 

Будь внимателен!

Для  детей  6-7  лет

  • Упражнение  на увеличение  уровня распределения  внимания

Данное  упражнение  направлено  на  выработку  у  ребенка  выполнять  два  разных  действия  одновременно.

Ребенок  рисует  в  тетради  круги  и  одновременно  считает  хлопки, которыми  взрослый  сопровождает  рисование. Время  выполнения  задания - одна  минута.

Подсчитывается  количество  кружков  и  сосчитанное  количество  ударов. Чем  больше  нарисовано  кружков  и  сосчитано  хлопков, тем, естественно, лучше.

Задания  подобного  типа  вы, родители, можете  придумать  сами. Это  могут  быть  рисование  и  устное  решение  несложных  примеров; запись  слов  и  прослушивание  стиха. Важно  сформировать  у  ребенка  такое  качество  как  «помехоустойчивость». Ведь  сколько  подобных  помех  ожидает  его  каждый  день  в  классе!

  • Упражнение  на  тренировку  зрительной  памяти

Для  работы  понадобятся  листок  бумаги, карандаши  и  секундомер. Родителю  следует  придумать  12  образцов  и  нарисовать  их  на  листке  бумаги  по  три  в  каждом  ряду. Это  могут  быть - стул, стол, круг, звезда, квадрат, треугольник, кастрюля и т. д.  ребенку  предлагается  рассмотреть  рисунки  первой  строки, закрыв  остальные  листком  бумаги, чтобы  они  не  отвлекали  внимание. Спустя  30  сек.  Попросите  его  закрыть  целиком  всю  страницу  и  нарисовать  по  памяти  предметы  первой  строки. Затем  предложите  сравнить, насколько  его  рисунки  соответствуют  рисункам  образца.  Далее  перейдите  к  следующей  строке. С  двумя  последними  поработайте одновременно.

 

Психолого-педагогічна характеристика дітей молодшого дошкільного віку

Подолання  кризи  трьох  років веде  до  подальшого розвитку  гри. Соціальна  ситуація  розвитку  характеризується  тим, що  дитина  виходить за  коло  свого сімейного спілкування  і  встановлює  відносини  з  більш широким  світом дорослих і дітей.

Провідна діяльність

Особливого значення  набирає  сюжетно-рольова  гра.

Саме  через  сюжетно-рольову  гру  дитина  засвоює  всю  систему  людських  стосунків (розігруються  сюжети  взаємин людей, які  вона  спостерігає  в повсякденному  житті). Саме  через гру  можна побачити, що  сприйняття  дорослих  у  цей  період  відбувається  насамперед як  носіїв  суспільних  функцій, певних  ролей (діти переймають ролі  дорослих0. засвоєння  соціального досвіду  взаємин людей  у 3-4 роки  йде на  емоційному  рівні. Це – саме  переважно  засвоєння, а не  моделювання  стосунків  дорослого світу, тому  й  сюжети в  цей  період  досить одноманітні: «доньки-матері», «дитячий  садок», «лікарня».  Зміст  ролей, які  виконують діти, небагатий: роль  лікаря  обмежується  «трафаретним» вислухуванням  хворого, роль  матері – колихання  дитини. Сама  роль досить  нестійка  і  може  змінюватися  в  процесі гри. «вихователька» може  з  часом  перетворитися  на  «медсестру», «матір» на  дитину». Нестійкість обраних  на  початку  гри  ролей  свідчить  про  те, що дітям  цього  віку  ще  важко  підтримувати  уявний  внутрішній  план  подій.

Поєднавшись у  невеликий  колектив  і  розподіливши  ролі, діти  надалі  вже  не  цікавляться  поведінкою  одне  одного  і  грають  самі  по  собі, але  епізодично  вони  можуть  обмінятися  іграшками, показати  щось  одне  одному, а  потім  знову  граються  наодинці.

 

Психолого-педагогічна характеристика дітей старшого дошкільного віку

Цей  період є  періодом  розквіту  сюжетно-рольової  гри. Збагачуються  зміст  і  форми інших  видів  діяльності  дитини.  Значну  роль  відіграє  діяльність  навчання.

Провідна  діяльність.

Відбувається  подальше  ускладнення  сюжетів  гри, зростає їхня  різноманітність і розгорнутість. Дітей  цікавлять  не тільки  локальні  події  з  їхнього  власного  досвіду, а й такі, що  мають  значення  в  межах  всього  людського  суспільства. Часто  відтворюються  епізоди  з  життя  людей  різних  професій . основне  в грі – передача  рольових  відносин, однак  діти  не  просто  передають  людські  стосунки, а й  моделюють  їх. Гра  дедалі  набирає  творчого  характеру.

 

Психолого-педагогічна характеристика дітей середнього дошкільного віку.

Цей  вік, як  і  молодший  дошкільний, не має  кризових  ситуацій  розвитку. В  ньому  гармонійно  продовжують  формуватися  і  розвиватися  всі  види  діяльності дитини.

Провідна  діяльність

Сюжетно-рольова  гра значно  збагачується. Зміст  її  відбиває  не тільки  зовнішні  сторони  поведінки  дорослих, а  й  її внутрішню  сторону. Дітей  цікавить, з  якою  метою виконують  ті чи інші  дії  дорослі, які стосунки  між  людьми  виникають  під  час  реалізації  певного, конкретного  виду  діяльності. Розширюється  тематика  гри, ускладнюються  її  сюжети. Зникають багаторазові  повторення  одних  і  тих  же дій. Розгортанню  гри  обов’язково  передує  задум. Гра  переростає  в  справжню  спільну  гру дітей. Вони  шукають  партнерів, домовляються, в  яку  саме  гру  вони  гратимуться, які  ролі  виконуватимуть. Серед  дітей  виокремлюються  лідери  ігрової  діяльності, які  її  організовують, і  більш  пасивні  учасники. Всі  учасники  гри  жорстко  дотримуються  її  правил. Роль, яка  виконується, не  замінюється  на  іншу  до  кінця  гри.

Величезну  роль у  цьому  віці  відіграють  дидактичні  і  рухливі  ігри, що  сприяють  розвитку  вміння  підкорятися  правилам  і  розвивають  пізнавальну  сферу  дитини.

 
Еще статьи...